Know how dla studentów
Praca ze Studentami jest dla nas naturalną droga przekazywania wiedzy, zdobytej podczas prowadzenia badań. Colllegium XR brało udział w konsultacji oraz doradztwie 42 prac dyplomowych i projektów prowadzonych przez przyszłych dyplomowanych twórców. W tej sekcji zostały zaprezentowane najlepsze prace dyplomowe na poziomie Licencjatu oraz Magisterskim, w których na wybór i wykonanie technologii multimedialnych miało Collegium XR.
Główny cel pracy ze studentami?
To eksploracja umiejętności studenta w połączeniu z wpasowaniem przyszłego dyplomu w rynek sztuki lub sektora kreatywnego
Jak wygląda praca ze studentami?
– Wykonywanie dyplomu w pracowni nie kończy się na etapie produkcji i koncepcji.
– Prowadzimy go metodą tutoringu wykorzystując techniki aktywnego słuchania, burzy mózgów oraz design thinking
– Przygotowujemy dyplom pod kątem konkursów i prezentacji na rynku startupowym i networkingowym / rynku sztuki
– Regularne spotkania i organizacja pracy za pomocą narzędzi Miro oraz Google slides
– Wspomaganie w procesie projektowym oraz przygotowanie do komercjalizacji z wyszukiwaniem wsparcia finansowego
Nasze doświadczenie?
Od 15 lat prowadzimy projekty komercyjne jak i non profit z nastawieniem poszerzania wiedzy na styku nowoczesnych technologii takich jak VR, AR, XR oraz instalacji interaktywne i reklama oraz sektor kreatywny. Specjalizujemy się w integrowaniu kultury i sztuki z zaawansowanymi technologiami cyfrowymi.
Dzielimy się przy tym wiedzą na temat: silnika Unity / Unreal, AR i metod rozpoznawania obrazu, silników VRowych i platform VR chatowych takich jak Mozilla Hubs, Skaning 3D, Game Dev, Interaktywny e-learning, Internet of things, Reklama DOOH i mechanizmy agencji interaktywnej, Interaktywne muzea, Automatyzacja procesów i procesy cyfrowe w przestrzeni publicznej, cyfrowy streetart, ekologia w erze cyfrowej. Akcje CRS a użyciem social mediów i nowoczesnych technologii, gamifikacji, edukacji i elementy concept art.
Czynnie współpracujemy naukowo oraz biznesowo z…?
Alwasaet Arabia Saudyjska, Muzeum Czartoryskich w Krakowie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Mozilla Firefox Foundation, Open Eyes Economy Kraków, Galeria Test Warszawa, Klub Szpitalna 1, Polska Akademia Nauk Stacja w Paryżu, Fundacja Banku Santander
Oto wybrane efekty pracy z studentami:
Filip Papierzyński - "The Effigy - Model 3D wraz z animacją" (2019)
Zespół collegium pomagał w konsultacjach technologicznych dotyczących renderingu oraz przystosowania modelu do standardów VR na goglach HTC Vive.
Konsultanci:
dr Michał Hyjek (koncepcja)
mgr Maciej Gniady (integracja VR)
Anna Pacewicz - "Koncepcyjny projekt biomu dla kooperacyjnej gry komputerowej inspirowany twórczością Zdzisława Beksińskiego" (2018)
Dr Michał Hyjek jest w tej pracy artystycznej promotorem i koordynatorem przygotowań do komercjalizacji. Powstała seria animowanych obrazków przeznaczonych do promocji concept artbooka w środowisku gier indie. Na uwagę zasługuje obszerna dokumentacja pracy oraz ukazanie procesu twórczego.
Konsultanci:
dr Michał Hyjek (koncepcja oraz przygotowania do komercjalizacji)
dr Przemysław Liput (konsultacje odnośnie Animacji)
Katarzyna Klima - "Koncept gry komputerowej opartej na mieście Kraków" (2020)
Gra obraca się w stylistyce postpandemicznego, apokaliptycznego, ale bardziej zielonego i odindustrializowanego Krakowa.
Konsultanci:
dr Michał Hyjek (koncepcja oraz przygotowania do komercjalizacji)
Ewelina Przybylska - "Pupyl - organizer opieki nad zwierzętami domowymi" (2020)
Projekt aplikacji mobilnej pomagającej w opiece nad zwierzętami domowymi. Ważnym elementem projektu jest akcesorium – obroża gps, dzięki której można monitorować ilość ruchu oraz dodatkowo lokalizować zwierzę. Po tym kątem oraz rejestracji zadań i obowiązków wobec psa powstaje szkic aplikacji oraz projekt ekranów i test użyteczności. Zachęcamy do przeczytania dokumentacji.
Konsultanci:
dr Michał Hyjek (koncepcja)
mgr Justyna Kraszewska (UX)
Barbara Maria Demirkaya - "Kampania przeciw stygmatyzacji ludności i kultury tureckiej" (2021)
Praca jest holistycznym podeściem do wytworzenia kampanii społecznej, gdzie atrakcyjne wizualnie treści są przekazywane za pomocą aktualnie najbardziej wpływowych kanałów /technik w mediach społecznościowych. Collegium XR w ramach konsultacji zbadało efektywność przekazu za pomocą prostych animacji.
Konsultacje:
dr Michał Hyjek (koncept)
mgr Katarzyna Cichecka (Social Media)
Aleksandra Szufnara - "Artbook fantasy" (2021)
Kreacjonistyczny projekt książki wykonany przez utalentowaną Studentkę popularyzującą temat rozwoju duchowego, ezoterykii i astrologi. Praca zawiera materiały mogące stymulować przyszłych twórców (rynek game dev, animacja, film), a dzięki pomocy zespołu Collegium XR, materiały zostały pokazane w galerii mozilla hubs.
Konsultacje:
dr Michał Hyjek (koncept)
mgr Katarzyna Cichecka (Social Media)
Agnieszka Wagner - "Nothing Good To Wear" (2020)
Projekt Kampanii reklamowej o celach informacyjnych w tematyce świadomej produkcji i użytkowania tkanin tekstylnych. W czasach greenwashingu oraz masowej produkcji ubrań ważna jest wiedza o podstawowych parametrach ubrań oraz skutkach ich nabywania i użytkowania, którą dzięki używaniu aplikacji oraz strony www możemy poszerzyć.
Konsultacje:
dr Michał Hyjek (koncept)
mgr Katarzyna Cichecka
Victoriia Khomenko - "Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do wizualizacji ilustracji książki Jądro ciemności Josepha Conrada" (2018)
Technologia rzeczywistości rozszerzonej ma wielki potencjał rozwoju i może być wykorzystana w różnych dziedzinach. Użycie AR pozwala ułatwić niektóre rodzaje działalności zawodowej oraz zwiększyć dostępność materiałów edukacyjnych. Proces szkolenia lub rozrywki staje się interaktywny. Praca studentki pokazuje szczegółowe modele 3D, ale i marker AR jest dość niecodzienny, bo stanowią go rysunki wykonane węglem.
Konsultacje:
dr Michał Hyjek
mgr Maciej Gniady
Anna Wydymus - "Rzeczywistość rozszerzona w książce artystycznej" (2020)
Zespół Collegium XR w ramach konsultacji i doradztwa technologicznego pomógł w doborze algorytmów oraz silnika graficznego w implementacji mechanizmów AR wspomagających artystyczną książkę o elementy, które nie zostały wydrukowane lub miały urozmaicać odbiór albumu.
Konsultacje:
dr Lech Kolasiński (koncept i promotorstwo)
dr Michał Hyjek oraz mgr Maciej Gniady (konsultacje technologiczne)
Rafał Wilczek - "Lunicate – serwis wspomagający sprzedaż restauracji" (2018)
Zespół Collegium XR w ramach konsultacji i doradztwa technologicznego pomógł w zaprojektowaniu urządzenia IoT wspomagającego aplikację zapobiegającą marnowaniu się jedzenia w restauracjach. W dokumentacji pokazane zostały progresyne rozwiąznia oraz kompleksowość projektu.
Konsultacje:
dr Michał Hyjek
mgr Justyna Kraszewska
Sebastian Duran - "Animo – Projekt aplikacji mobilnej" (2018)
Aplikacja mobilna zapobiegająca rozpraszaniu się w czasie pracy i zamieniająca telefon w tymczasową mikrokoparkę kryptowalut dla celów charytatywnych
Konsultacje:
dr Michał Hyjek
mgr Justyna Kraszewska
Monika Syposz - "Tajemniczy Ogród – rozszerzona rzeczywistość" (2017)
Studentka grafiki podczas realizacji pop-upowej książki, zwróciła się z prośbą o pomoc w kreatywnym wykorzystaniu technologii AR. Zespół Collegium XR przetestował oraz wdrożył aplikację rozpoznającą kształty cieni, które generuje książka po rozłożeniu i podświetleniu latarką. Cienie stają się znacznikami AR, które po zczytaniu przez telefon pozwalają na dowiadywania się kolejnych informacji i zadań, jakie musi wykonać czytelnik książki.
Konsultacje:
dr Małgorzata Niespodziewana-Rados (promotorka)
dr Michał Hyjek (konsultacje technologiczne AR)
Justyna Zębaty - "Wenerki - kampania społeczna" (2018)
Kampania społeczna wspomagająca wiedze o życiu seksualnym. Za pomocą filtrów obrazu na Snapchacie oraz dedykowanej stronie projektu, nastolatki za pośrednictwem filtrów AR otrzymują informację o zdrowiu. Collegium XR pomagał w wdrożeniu technologicznym rozwiązania jeżeli chodzi o rozpoznawanie obrazu i twarzy użytkownika.
Konsultacje:
dr Michał Hyjek
mgr Maciej Gniady